Wiosna w tym roku naprawdę nas rozpieszcza. Sezon grillowy w pełni. Kto nie ma ochoty na kiełbaskę z grilla z musztardą i pajdą świeżego chleba? O ile raz na jakiś czas krzywdy nam nie zrobi, to takie regularne szaleństwa mogą nie być łaskawe dla naszego zdrowia, samopoczucia i sylwetki. Dlatego podczas grillowania staram się wybierać zdrowsze opcje – ciężko się nimi znudzić i bardzo łatwo je zmodyfikować tworząc coś zupełnie nowego ;) Oto kilka z moich ostatnich inspiracji:

Faszerowane pieczarki

To od kilku lat mój osobisty domowy hit – proste rozwiązania są najlepsze ;)Faszerowane pieczarki

Składniki:

duże pieczarki

serek naturalny do smarowania

ser żółty/mozzarella

drobno posiekana cebulka/papryka/pomidory/szczypiorek/pietruszka/posiekane nóżki od pieczarek

Pieczarki wystarczy umyć, opcjonalnie obrać i usunąć nóżki. Serek wymieszać z posiekanymi drobno dodatkami i nadziać pieczarki. Przykryć startym serem i ugrillować (uwaga, bardzo szybko się pieką!).

 

 

Grillowane bataty Bataty

Składniki

bataty

olej rzepakowy

sól, pieprz, dowolne zioła i przyprawy (u mnie tymianek)

Bataty pokroić na talarki, zamarynować w oleju i przyprawach. Zawinąć w folię i piec na rozgrzanym grillu ok. godzinę.

Szaszłyki

To najbardziej uniwersalna opcja, która sprawdzi się zawsze. Na długą wykałaczkę możemy nadziać dosłownie wszystko. Dowolne warzywa, mięso, kurczaka czy nawet łososia. Łatwo też dostosować tę opcję do gości, których mamy. Gdy okazuje się, że niespodziewanie mamy przy stole weganina lub osobę nie przepadająca za cebulą, bardzo szybko możemy przyrządzić alternatywną wersję naszego dania. Ja tym razem postawiłam na warzywną wersję.
Warzywa na szaszłyki

Składniki:

papryka

brokuł

pieczarki

cebula

marynata: 3 łyżki oleju rzepakowego, sól, pieprz, rozmaryn, 1 łyżka octu balsamicznego, 1 łyżeczka miodu

Warzywa zalej marynatą, dokładnie wymieszaj i odstaw na ok. godzinę do lodówki. Nadziewaj na długie wykałaczki wedle uznania.

Grillowana pierś z kurczaka w musztardzie

Składniki:

2 udka z kurczaka

4 łyżki jogurtu naturalnego

2 łyżeczki musztardy

Przyprawy: 1 opakowanie curry, 2-3 łyżeczki papryki słodkiej i papryka ostra – do smaku, w zależności jaką ostrość preferujesz

Wszystkie składniki marynaty wymieszać ze sobą. Udka marynować przez kilka godzin w lodówce i zgrillować.

Gotowi na grilla?