1. Ludzie z natury są roślinożerni. Oparliśmy to stwierdzenie na opinii kilku wegan i rysunkach z internetu.
  2. Jedzenie mięsa wcale nie sprawi, że będziesz prawdziwym mężczyzną.
  3. Gladiatorzy – prawdopodobnie najwięksi maczo w historii jedli więcej roślin niż mięsa. “Gladiatorzy naszych czasów” czyli zawodnicy MMA, których przedstawiliśmy w filmie też jedzą głównie rośliny! Przypadek? Nie sondze.
  4. Zwierzęta to tylko pośrednicy – jedząc mięso w zasadzie jemy rośliny.
  5. Jeeeeej, zobacz jakie zdrowe są owoce i warzywa!!!
  6. Zmiana stylu życia znacząco obniża ryzyko chorób serca – losowo wybraliśmy niektóre fakty, które nam pasowały. Teraz przedstawimy je jako rzetelny i niezaprzeczalny dowód, że tylko dieta wegańska zapewni Ci siłę, moc i zwycięstwo!
  7. Nie będziemy przedstawiać tu faktów, dowodów naukowych opartych na związku przyczynowo-skutkowym, a nie zwykłej korelacji, bo wiesz… ta nauka to strasznie trudna sprawa, kto by ją tam rozumiał!
  8. Jedz węglowodany, a będziesz miał wieeeeelki mózg!
  9. Propaganda przemysłu mięsnego wyprała Ci mózg. My mówimy jak jest. Producenci mięsa i wszystkie zwierzęta zmówili się, aby zniszczyć świat.
  10. Jedz tylko rośliny, a będziesz miał długie i intensywne erekcje – tak nam wyszło, gdy przebadaliśmy trzy osoby.
  11. W naszym [#pożalsięboże] eksperymencie zabroniliśmy strażakom jeść mięso przez tydzień. Zabroniliśmy im także śmieciowego, przetworzonego jedzenia i słodyczy. Zamiast tego jedli pełnowartościowe produkty, pełne błonnika, witamin i minerałów. To jasno dowodzi, że tylko dieta wegańska uchroni Cię przed przedwczesną śmiercią. 

Kto mnie trochę zna ten wie, że zdecydowanie jestem ZA dietą roślinną. Sama ograniczam mięso i produkty zwierzęce i czuję, że zbliża się czas, kiedy zrezygnuję z nich całkowicie lub prawie całkowicie. Wiedza na temat złego wpływu przemysłu mięsnego na nasza planetę i zdrowie jest coraz większa i wnioski są dość jednoznaczne. Dlatego naginanie, pomijanie i przekłamywanie faktów przedstawione w filmie jest nie tylko nieetyczne, ale przede wszystkim… niepotrzebne. Z powodzeniem możemy znaleźć bardziej rzetelne badania, które dowodzą korzyści diety wegańskiej – choćby te poniżej:

  1. Benatar J.R., Stewart R.A.H., Cardiometabolic risk factors in vegans; A meta-analysis of observational studies. PLoS One. 2018 Dec 20;13(12):e0209086. doi: 10.1371/journal.pone.0209086. eCollection 2018
  2. Yokoyama Y., Levin S.M., Barnard N.D., Association between plant-based diets and plasma lipids: a systematic review and meta-analysis. Nutr Rev. 2017 Sep 1;75(9):683-698. doi: 10.1093/nutrit/nux030.
  3. Huang R.Y., Huang C.C., Hu F.B., Chavarro J.E., Vegetarian Diets and Weight Reduction: a Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials. J Gen Intern Med. 2016 Jan;31(1):109-16. doi: 10.1007/s11606-015-3390-7.